CNADNR a primit 22 de oferte de la firme şi consorţii pentru întreţinerea drumurilor naţionale din Direcţia Regională Cluj (DRDP) pe perioada 2012-2014, în valoare totală estimativă de 292,4 milioane lei, fără TVA, dar nicio ofertă pentru Autostrada Transilvania, contractul cu cea mai mică valoare.
Licitaţia a fost împărţită în opt loturi. Primul lot este pentru întreţinerea Autostrăzii Transilvania, între Câmpia Turzii şi Gilău cu o lungime de 52 de kilometri (7,35 milioane de lei), al doilea pentru secţia Cluj (52,35 milioane de lei), apoi pentru secţiile Bistriţa (35,11 milioane de lei), Oradea (57,07 de milioane de lei), Baia Mare (40,16 de milioane de lei), Alba (47,8 de milioane de lei), Satu Mare (27,89 de milioane de lei) şi Zalău (31,73 de milioane de lei).
CNADNR va încheia cu firmele câştigătoare un acord cadru pentru întreţinerea drumurilor atât pe perioada iernii, cât şi pe timpul verii, se arată într-un comunicat al Companiei de Drumuri. Acordul cadru va conţine contracte subsecvente. Astfel, la secţiile Cluj şi Bistriţa a fost depusă o ofertă de la asocierea Drum Inserv/Athos/Ritorsa Trans.
Acordul anterior, pentru perioada 2008-2011, a avut o valoare de 374 milioane lei şi au fost împărţite de cinci consorţii din care fac parte firme ca Spedition UMB, Tehnostrade, Han Grup, Ritorsa Trans, Loial Impex şi Euroconstruct Trading '98, precum şi de o firmă - Diferit SRL.
CNADNR a încheiat acorduri multianuale de întreţinere a drumurilor la toate direcţiile din ţară valabile în perioada 2008-2011 cu o valoare de aproximativ un miliard de euro. Contractele au fost prelungite la finele anului trecut până la 31 martie.
Din suma totală alocată activităţii de întreţinere în ultimii patru ani, CNADNR susţine că a achitat firmelor doar 254 milioane euro.