Statul trebuie să fie preocupat de sprijinerea micilor producători pentru ca aceştia să poată intra cu articolele proprii în marile lanţuri de magazine, care reprezintă 50% din piaţă, şi mai puţin de adoptarea unor măsuri intervenţioniste, a declarat Bogdan Chiriţoiu, şeful Consiliului Concurenţei, informează Mediafax.
"Preocuparea ar trebui să fie în primul rând cum facem ca micii producători români să aibă acces în marile lanţuri de magazine, care acoperă 50% din piaţă. Micii producători au practic acces la doar jumătate din piaţă. Trebui să facem ca piaţa să funcţioneze, decât să venim cu intervenţie a autorităţilor publice. Intervenţia statului este mai degrabă nocivă", a spus Chiriţoiu, la conferinţa Mediafax Talks about Competition.
El a reiterat că Legea privind comerţul cu produsele agricole nu a avut efecte pozitive pe piaţă şi de aceea este necesară realizarea unei analize a efectelor produse de acest act normativ, în urma căreia să fie aduse amendamente.
"Nu am un studiu despre efectele acestei legi, dar sper să-l am în următoarea perioadă. Trebuie să facem analize, studii să vedem ce efecte a avut legea. Politica publică trebuie să vizeze cum facem să avem aceşti producători. În unele ţări procesul a durat ani, dar poate fi facilitat de autoritatea publică. Fuzionarea firmelor ar fi o variantă şi este un fenomen natural, care se va întâmpla în timp", a adăugat preşedintele Consiliului Concurenţei.
El a arătat că producătorii trebuie să facă produse atractive pentru lanţurile de magazine, de volume mari, constante şi la preţuri atractive.
Pe de altă parte, şeful Consiliului Concurenţei spune că piaţa de retail este concurenţială, ceea ce se vede şi în nivelul mai redus al preţurilor, decât în alte ţări europene, precum şi cel al inflaţiei din acest domeniu, care se situează sub rata inflaţiei pe ţară.
"Segmentul de