Nu contează lungimea. Trebuie să fie groasă. Groasă, groasă, eventual jucăuşă, ar putea veni completarea. Pista. De ea este vorba, pista aeroportului Iaşi. Nu, nu e un banc cu politicieni! Observaţia menţionată vine din partea unei femei-politician şi a fost făcută în şedinţa de astăzi a Consiliului judeţean Iaşi.
Şedinţă în care a fost dezbătută eterna problemă a modernizării unicei căi de comunicare aeriană a capitalei Moldovei cu restul lumii, o cale destul de mică şi deloc jucăuşă, nefiabilă mai precis. Consilierul judeţean cu pricina dorea astfel să-şi pună în valoarea cunoştinţele dobândite în minutele preţioase de navigare pe Internet pe tema respectivă. La emiterea punctului său de vedere, majoritatea celor prezenţi a izbucnit în râs glumindu-se (pe la colţuri) pe seama experienţei în cu totul alte domenii a colegei lor. În acel punct şedinţa părea că alunecă încet dar sigur spre derizoriu; însă au fost şi momente importante, pătrunse de un sincer patriotism local, dezbaterea având mai mult conotaţii politice.
Cum a fost cel în care senatorul PDL Dumitru Oprea într-un moment de emoţie maximă a sugerat cum că, "consilierii ar putea fi ridicaţi la cer" dacă votează cum trebuie. La care s-a răspuns: ajungem şi acolo, însă pe rând.
Cum s-a ajuns aici? Pentru ca Iaşiul, "capitala” istorică a României să nu aibă în continuare de pierdut în bătălia economică dusă cu celelalte oraşe mari ale ţării s-a propus prelungirea actualei piste a urbei de la 1800 de metri la 2400 de metri, soluţie care a căzut la vot. Problema aeroportului din Iaşi este una foarte veche, din diferite motive, teren, exproprieri, contracte, de fapt interese de grup au făcut să fie amânate an după an lucrările de modernizare.
Aşa încât unica cale de acces aeriană a Iaşiului ar putea fi chiar închisă. În mod normal în septembrie autorităţile în domeniu ar trebui s