Molson Coors Brewing Co își extinde afacerile în estul Europei prin achiziționarea producătorului de bere StarBev LP pentru 2,65 miliarde de euro.
Deținătorul StarBev, firma de capital privat CVC Capital Partners a primit numeroase oferte pentru această firmă și a angajat Nomura Holdings pentru a evalua aceste oferte, au declarat pentru Wall Street Journal persoane familiare cu aceste negocieri. Printre companiile interesate s-au numărat și SABMiller PLC, Anheuser-Busch InBev NV precum și Asahi Group Holdings Ltd. din Japonia.
Molson Coors, care produce sortimentele de bere Coors Light, Carling și Molson Canadian, va achiziționa și portofoliul StarBev care include peste 20 de branduri, printre care Borsodi, Bergenbier și Jelen. StarBev are dreptul, totodată, să producă sau să distribuie branduri AB InBev, înclusiv Beck's, Hoegaarden, Lowenbrau sau Stella Artois.
Europa de Est: piață „foarte atractivă” pentru producătorii de bere
Deși afacerile StarBev au avut de suferit în urma crizei datoriilor suverane, consumul de bere în regiune este considerat drept o piață în creștere. În cadrul unei conferințe ținute marți, Peter Swinburn, președintele și directorul executiv al Molson Coors, a declarat în fața analiștilor că StarBev este printre primele trei companii în domeniu în cele 9 țări în care operează, inclusiv în România, Ungaria, Serbia sau Cehia, țara sa de origine.
Swinburn consideră că Europa Centrală și de Est este o piață „foarte atractivă” pentru producătorii de bere pe măsură ce clasa de mijloc crește și din cauza unei preferințe regionale pentru această băutură. Vânzările Molson Coors au crescut în ultima vreme pe măsură ce compania s-a extins pe piața chinezească, în Rusia și în Ucraina, compensând pentru pierderile cauzate de scăderea consumului de bere în Statele Unite și Canada.
StarBev a înregistrat vânzări