Durata maxima de portare a numarului de telefon, adica posibilitatea unui abonat de a-si pastra numarul de telefon atunci cand isi schimba furnizorul de servicii, se va reduce de la 10 la 3 zile lucratoare, a anuntat miercuri autoritatea de reglementare in comunicatii (ANCOM) care a agreat aceasta decizie cu industria. De la lansarea serviciului de portabilitate, la sfarsitul anului 2008 si pana la sfarsitul lunii trecute, romanii si-au portat 745.662 de numere, din care peste 500.000 numere de telefon mobil. Pe acest segment Vodafone a atras cele mai multe numere din alte retele, in timp ce pe telefonia fixa castigator este UPC.
Decizia finalizata miercuri reduce termenele in care furnizorii au obligatia sa realizeze activitatile specifice asociate diferitelor faze ale procesului de portare. In acest sens, termenul in care furnizorul donor trebuie sa raspunda unei cereri de portare se reduce de la 4 zile lucratoare la o singura zi. Reducerea acestui termen va permite ca portarea sa fie realizata mai rapid, chiar si in cazurile in care furnizorul donor identifica probleme la completarea cererii si este necesara reintroducerea acesteia.
Dupa validarea cererii de portare, abonatilor care solicita portarea li se va activa numarul de telefon in cel mult o zi lucratoare. Din momentul intrarii in vigoare a prezentei decizii durata maxima potentiala de intrerupere a serviciului in cursul procesului de portare va fi redusa la 4 ore in loc de 5 ore (in cazul portarii numerelor de telefonie fixa) si la 3 ore in loc de 4 ore (in cazul portarii numerelor de telefonie mobila).
"In practica, durata intreruperii serviciului este mai mica, media pe ultimul trimestru fiind de aproximativ 90 de minute pentru numerele fixe si 40 de minute pentru numerele mobile", se arata in comunicatul ANCOM.
De asemenea, decizia impune furnizorilor de servicii d