Dupa ce ani buni am tot fost amenintati cu prototipuri de masini zburatoare, care insa nu prea reuseau sa se desprinda de la sol, in decurs de 24 de ore doua autoturisme ce pot rula si pe sol, dar si zbura au fost testate. E vorba de Transition, al companiei Terrafugia, si de PAL-V.
Primul zbor al unei masini cu aripi - vezi cat costa (Video)
Despre Pal-V se vorbea inca din 2004, cand putini gandeau ca va trece de faza de concept, relateaza Gizmag. Insa o companie olandeza a lucrat la prototip in ultimii 7 ani, finalizand conceptul in 2008 si testand prototipul in 2009. Dupa alte teste si imbunatatiri, s-a ajuns si la momentul final, cel in care s-a concluzionat ca autoturismul zburator este unul viabil.
Zborul oficial a fost considerat un succes, chiar daca vehiculul din 2012 nu mai seamana cu cel gandit in urma cu cativa ani.
PAL-V are doua locuri, o forma aerodinamica, merge pe trei roti, aducand mai mult cu o motocicleta.
Va functina pe biodiesel sau versiuni cu bio-etanol, ceea ce ii va permite sa accelereze de la 0 la 100 km/h in mai putin de 8 secunde. Viteza maxima, atat la sol, cat si in aer, va fi de 180 de km/h. Un plin va fi suficient, in aer, pentru 350 - 500 km, depinzand de model, vant etc..
Convertirea de la autoturism la aparat de zbor dureaza mai putin de 10 minute, la fel si invers, insa este nevoie de o pista de cel putin 165 de metri. Aparatul este construit pentru a zbura pana la o altitudine de 1.200 de metri.
Relativ mic, cu o lungime de numai 4 metri, o latime de 1,6 si o inaltime de 1,6 metri, PAL-V cantareste 680 de kg si poate sustine la bord maximum 910 kg. Un brevet pentru a-l conduce necesita doar 20 - 30 de ore de antrenament.
Primii clienti pot intra in posesia aparatului in 2014, i