Un total de peste 50 de milioane de euro din vânzări „la ușă“ suplimentează, în fiecare lună, veniturile realizate de jumătate de milion de români, majoritatea femei.
Rujuri, farduri, creme, parfumuri, diete și suplimente nutriționale, accesorii casnice - nu e doar un subiect de conversație favorit al femeilor, ci pentru mai bine de jumătate de milion de români, cu 20% mai mulți decât în 2008, este și un business cât se poate de serios.
„De când lucrurile s-au înrăutățit din punct de vedere economic, a face vânzări directe a devenit o slujbă importantă“, explică Ioana Enache, CEO, Amway România, companie care își vinde produsele în sistem multi-level-marketing (MLM). Unii dintre reprezentanții de vânzări „vor pe lângă salariu și un supliment lunar, dar alții au devenit antreprenori și construiesc afaceri solide în zona aceasta, iar venitul lor poate fi mai mare decât multe venituri actuale“, adaugă ea. Iar în perspectivă, „vânzările directe vor continua să crească tocmai pentru că sunt o soluție pentru noi venituri“, e convinsă Edyta Kurek, vicepreședinte al Herbalife pentru Europa Centrală și de Est&Orientul Mijlociu.
De cum a intrat țara în recesiune, mai exact din decembrie 2008, peste 650.000 de oameni - în special din sectorul privat -, au fost concediați în numele austerității. Și chiar dacă acum plicurile cu vești proaste de la angajatori se împuținează din cauza economiei ce dă semne că își mai revine, lipsa de locuri de muncă rămâne cel mai vizibil factor ce amintește că, în ciuda indicatorilor macroeconomici pozitivi, pentru majoritatea populației, recesiunea e, de fapt, departe de a se fi încheiat.
De pildă, Cristina Constantin (31 de ani) s-a alăturat firmei Amway în 2010, după ce a rămas fără slujba ei în relații publice și nu a mai reușit să-și găsească un post similar nici după un an. „Soțul meu lucra în construcții și nu