Cand am intalnit prima oara conceptul de blog, gandul ne ducea automat la un jurnal personal online, transformand caracterul privat al jurnalului clasic intr-unul public, accesibil oricui. Blogul era perceput ca locul in care gaseai povesti, intamplari, pareri si asa mai departe. Asa ca, daca vroiam sa citim o stire, o parere avizata despre un subiect, citeam un ziar. Iar daca vroiam sa vedem ce mai fac si ce mai gandesc oameni ca noi, citeam un blog. Sursa imagine: webmastergrade.com
Intre timp, viata s-a schimbat, piata s-a schimbat si blogurile s-au schimbat. Jurnalistii si-au facut bloguri iar bloggerii isi doresc sa fie jurnalisti si promoveaza produse si servicii. Companiile angajeaza, pe langa societati care sa se ocupe de PR-ul sau de marketingul lor, si bloggeri care sa le transmita mesajul intr-o alta forma. Un fel publicitate care nu e publicitate, ci aparent o parere personala a cuiva despre un produs.
Postam mai jos un articol preluat din Business Cover care explica pe intelesul nostru evolutia bloggingului romanesc, diferentele dintre jurnalisti, companii de PR si bloggeri, care este misiunea fiecaruia si cadrul in care isi desfasoara activitatea.
Jurnalisti, PR si marketing, companii, bloggeri. Cercul se inchide
Ma amuza sa vad cum evolueaza bloggerii din Romania. Am senzatia unor copii care incearca sa intre in jocul oamenilor mari si fac orice ca sa fie bagati in seama. Dar in momentul in care se contureaza realmente o „industrie” de profil (mai mult o identitate, nu o industrie), incep sa isi dea in cap unul-altuia. Evident, nu uita sa injure, din cand in cand, presa scrisa (tiparita sau online, nu conteaza).
Prima problema pe care bloggerii nu o observa este cea a rolului presei. In incercarea de a deveni la randul lor jurnalisti, bloggerii scriu cat pot de mult despre evenimente, lansari de produse, teste etc.