- Comentariu - nr. 989 / 5 Aprilie, 2012 Se tot discuta despre proportia dintre marfurile importate si cele romanesti vandute in magazinele din tara noastra. Conform statisticilor, in primele 11 luni din anul 2011, s-au importat bunuri de larg consum in valoare de patru miliarde de euro. Produsele alimentare ocupa primele locuri, insumand 2.758 de milioane de euro, bauturi si tutun s-au importat in valoare de 320 de milioane de euro, uleiuri si grasimi, in valoare de 193 de milioane de euro, iar produse cosmetice de 501 milioane de euro etc. Insa, realitatea privind cantitatile de marfuri importate si a celor exportate nu este cea care se vehiculeaza in public, ci una ce demonstreaza ca lucrurile stau cu totul altfel, mai exact, exportam mai mult decat importam. Statisticile sustin fara tagada afirmatia de mai sus, si anume: "In 2011, companiile autohtone au vandut peste hotare articole in valoare de 45 de miliarde de euro (record absolut in istoria Romaniei). In plus, importurile de bunuri de larg consum (alimente, bauturi, tutun, cosmetice etc.), au totalizat, anul trecut, potrivit Institutului National de Statistica, intre cinci si sase miliarde de euro. Adica doar o treime dintr-o piata estimata la 16 miliarde de euro”. Cu toate acestea, Cristian Parvan, secretarul general al Asociatiei Oamenilor de Afaceri din Romania, sustine ca: "Daca la anumite categorii de produse nu avem nicio sansa sa concuram cu cei de afara (cum ar fi electronicele, ca sa dam doar un singur exemplu), macar in ceea ce priveste mancarea am putea sa ne descurcam pe cont propriu. Dar nu reusim, pentru ca productia in general nu este vazuta cu ochi buni in Romania si este mai simplu sa cumperi de peste hotare.” In schimb, Sorin Minea, patronul Angst si presedintele Romaliment (Uniunea Patronatelor din Industria Alimentara), are o alta apreciere in aceasta privinta, si anume ca: "Pentru mom