Aceştia vor avea acces în supermarketuri dacă livrează un volum mare de mărfuri, la o calitate constantă şi preţuri comparabile cu ale altor furnizori
Micii producători trebuie să aibă acces la marile lanţuri de magazine, fără ca acestora din urmă să li se impună să-i accepte, au conchis ieri oficiali ai Consiliului Concurenţei şi Protecţiei Consumatorilor.
"Micii producători români ar trebui să aibă acces în marile lanţuri de magazine, care acoperă 50% din piaţă. Trebuie să facem ca piaţa să funcţioneze, decât să venim cu intervenţie a autorităţilor publice. Intervenţia statului este mai degrabă nocivă. Nu trebuie să impunem marilor lanţuri de magazine să-i accepte pe micii producători. Soluţia ar fi ca aceştia să poată livra produse lanţurilor, în volume mari, la o calitate constantă şi la preţuri comparabile cu ale altor furnizori", a spus ieri Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.
El a explicat că este un proces care poate dura şi câţiva ani, cum se întâmplă în alte state europene. "În alte state, durează şi 3 ani până când lanţurile de magazine găsesc furnizorii care să corespundă cerinţelor lor", a spus Chiriţoiu, subliniind că autoritatea pe care o reprezintă nu este împotriva fuziunilor , realizate pentru ca "firme mai mici, asociate cu altele, să aibă o putere mai mare pe piaţă".
Codul Bunelor Practici nu a avut efectul scontat
Amintind că Legea privind comerţul cu produsele agricole nu a avut efecte pozitive pe piaţă, Chiriţoiu a afirmat că se impune realizarea unei analize a efectelor produse de acest act normativ, în urma căreia să fie aduse amendamente.
"Nu am un studiu despre efectele acestei legi, dar sper să-l am în următoarea perioadă. Trebuie să facem analize, studii să vedem ce efecte a avut legea. Politica publică trebuie să vizeze cum facem să avem aceşti producători. În unele