Compania finlandeză Nokia va face investiţii "majore" în România pentru a se asigura că primele sale smartphone-uri realizate împreună cu Microsoft, care vor deveni disponibile din această lună la operatorii de telefonie mobilă, vor fi prezentate şi promovate corespunzător în faţa potenţialilor clienţi şi nu vor fi pur şi simplu expuse "într-un colţ" într-un magazin, a declarat într-un interviu pentru ZF Marcus Störkel - general manager al Nokia Ungaria şi România.
"Un criteriu este calitatea. Nu vrem să fim în toate magazinele posibile. Vrem să fim într-un număr suficient de magazine, al Cosmote, Orange şi Vodafone şi în câteva unităţi Media Galaxy. Vrem ca în magazinele selectate să avem demonstraţii live ale telefonului plus diferite alte activităţi de promovare a telefoanelor. Altfel, le-am comunicat partenerilor, nu vom fi prezenţi în magazine. Nu mai este suficient să ai un telefon expus în magazin undeva într-un colţ", a declarat Störkel. "Vom avea deci o investiţie majoră şi o concentrare puternică pe punctele de vânzare, acolo unde telefonul este vândut. Acolo este o oportunitate excelentă ca el să fie testat."
Nokia şi Microsoft au lansat oficial miercuri-seară pe piaţa din România smartphone-urile Nokia Lumia 800 şi Nokia Lumia 710, primele terminale rezultate din alianţa celor două companii. Preţurile urmează să fie anunţate imediat ce telefoanele intră în oferta operatorilor. Lumia 800, importat deja pe canale "gri" în România, costă circa 2.000 de lei la unele magazine online locale.
Cu această lansare Nokia şi Microsoft pot spera să obţină o felie mai mare din piaţa locală de smartphone-uri, estimată la un milion de unităţi în acest an, faţă de 600.000 de unităţi în 2011.
Nokia vinde încă telefoane mobile cu sistemul propriu de operare Symbian, dar îşi pune speranţele pe noile terminale cu soft