Cred că nu-i uşor să găseşti un învăţător bun. Pe lîngă recomandările primite de la şcoală şi de la ceilalţi părinţi şi CV-ul în care sînt consemnate performanţele lui, un alt pas important ar fi acela să-l vizitez la şcoală pe cel care urmează să-i fie dascăl copilului meu. Din întîlnirea directă cu el şi cu elevii săi, pot afla mai multe informaţii decît mi le-ar putea livra orice CV sau recomandări. Nu-i suficient să ştiu că este inteligent, bine pregătit, cu studii strălucitoare. Vreau să ştiu cum este în clasă, în faţa elevilor. Cum le vorbeşte, cum se simt copiii în preajma lui, ce fel de atmosferă creează în timpul orei. Importante, pentru mine, ar fi şi felul în care mă întîmpină, ţinuta, sala de clasă. Mai apoi, n-ar strica să-mi arunc un ochi la uniforma copiilor, pe caietele lor, pe bănci. Aş fi atentă apoi la felul în care se comportă elevii săi în pauză, pe culoar sau în clasă, şi la felul în care răspund la observaţii sau la indicaţii.
DE ACELASI AUTOR Moş Crăciun cu ATV Scriitori cu corp No comment Un proiect curajosCred că un învăţător înzestrat ar trebui să fie (şi) un bun formator de deprinderi de bază: ţinuta îngrijită, caiete curate şi ordonate, un scris corect şi caligrafic, o exprimare corectă. La fel de important mi se pare ca învăţătorul să participe, alături de părinţi, la efortul de a le forma elevilor săi norme de comportament civilizat în grup, într-o instituţie, pe stradă etc. Mai departe, un învăţător bun mi se pare acela care încurajează dialogul, care ştie să corecteze fără ţîfnă şi să amendeze, fără ranchiună, care găseşte nenumărate prilejuri să se amuze împreună cu elevii săi. Sigur, nu pot afla totul despre învăţător din cîteva întîlniri. Dar pot găsi nişte bune premise pentru alegerea mea.
Apoi, o altă problemă spinoasă este aceea de a alege între o şcoală particulară şi cea de stat. Oferta şcolilor particulare e