Lucrările la inelul feroviar din jurul Bucureştiului care va lega liniile de metrou cu cele de cale ferată vor începe în luna mai. Prima variantă a proiectului a fost estimată la 500 de milioane de euro, bani pe care şefii Metrorex vor să-i obţină de la Uniunea Europeană.
Un nou proiect important de infrastructură va începe luna viitoare în Capitală. Este vorba despre o linie de metrou care să circule pe centura feroviară existentă în jurul Bucureştiului.
În acest moment, pe inelul feroviar merg exclusiv trenuri de marfă, iar starea infrastructurii este precară şi nu ar permite un trafic intens. “În prima etapă se va reface infrastructura feroviară utilizând surse proprii ale CFR Infrastructură. Aceasta va consta în schimbarea unor traverse, cupoane de cale ferată, şi igienizarea staţiilor, astfel încât viteza comercială să fie crescută de la 15 km/h la 50 km/h. Lucrările se vor realiza de către angajaţi ai căilor ferate.
Fondurile sunt alocate din bugetul pe anul 2012”, a explicat Laura Gafencu, consilier al ministrului Transporturilor.
Ea a adăugat că aceste lucrări de îmbunătăţire a infrastructurii ar trebui finalizate în două luni.
“Etapa a doua va avea la bază un studiu de fezabilitate care să dea posibilitatea unor investiţii de anvergură în infrastructura feroviară. Ne dorim ca ele să fie făcute din fonduri comunitare”, a mai spus Laura Gafencu.
În această a doua fază, proiectul va presupune crearea de noi staţii de oprire care să dea posibilitatea preluării călătorilor din zonele rezidenţiale ce
s-au dezvoltat în ultima perioadă, respectiv transportul angajaţilor înspre locurile de muncă aflate în zona centurii Capitalei.
Iniţiativa a fost a Ancăi Boagiu
Ideea unui astfel de proiect a fost lansată în 2011 de ex-ministrul Transporturilor, Anca Boagiu. El urmărea unirea infrastructurii Metrorex c