Cota de piaţă a Orange, numărul unu pe piaţa locală de telefonie mobilă, a evoluat constant de la debutul recesiunii în 2008 - când era de 38%, potrivit unui studiu WCIS+ / TeleGeography privind evoluţia pieţei locale de comunicaţii în ultimii 10 ani.
Evoluţiile de pe piaţa de telefonie mobilă din România din ultimii zece ani pot fi împărţite în trei mari perioade, a comentat datele Jean-François Fallacher, directorul executiv al Orange. "Prima perioadă este cea dintre 2002 - anul în care compania noastră a trecut de la brandul Dialog la Orange - şi 2005. Efectul trecerii la brandul Orange se vede foarte clar pe graficele privind evoluţia cifrei de afaceri şi a cotei de piaţă, după numărul de clienţi (cartele sim - n. red.). Nu a fost doar trecerea la brandul Orange, însă se vede curba de creştere a afacerilor în perioada Dialog, şi apoi accelerarea după trecerea la Orange, în aprilie 2002."
Compania MobilRom, care a devenit Orange România în aprilie 2002, a intrat pe piaţă sub brandul "Dialog", cu care a funcţionat timp de cinci ani.
În opinia lui Fallacher, a doua perioadă importantă pe piaţa locală de telefonie mobilă a fost cea dintre 2005 şi 2008, în care pe piaţă şi-a relansat operaţiunile Cosmote.
"Cosmote a venit agresiv cu noul brand şi a câştigat cotă de piaţă. A treia perioadă a fost cea de criză, în care cotele de piaţă au rămas stabile", a spus Fallacher.
Potrivit datelor Orange la finele anului trecut Orange avea o cotă de 37%, Vodafone de 33%, Cosmote 23%, iar RCS&RDS 5%. În 2002 Cosmote - pe atunci Cosmorom - avea 2% din piaţă, Orange 44%, iar Vodafone 53%.
Cota de piaţă a Orange, numărul unu pe piaţa locală de telefonie mobilă, a evoluat constant de la debutul recesiunii în 2008 - când era de 38%, potrivit unui studiu WCIS+ / TeleGeography privind evoluţia pieţei locale de comunicaţii în ultimii 10 ani. @N_