Niculae Olteanu a preluat functia de presedinte al companiei Henkel Romania la 1 decembrie 2011, dupa ce in ultimii 16 ani a fost directorul financiar al corporatiei. Ce obiective are Olteanu, pentru ce proiecte mai acceseaza fonduri europene gigantul din FMCG si Adezivi pentru constructii si care sunt perspectivele de evolutie a consumului pe plan local, aflati intr-un interviu acordat Wall-Street.ro de presedintele companiei.
Infiintata in 1994 ca filiala a companiei Henkel Austria (devenita in 1998 Henkel Central Eastern Europe), Henkel Romania are in prezent 490 de angajati, iar portofoliul sau cuprinde peste 30 de marci. Compania este prezenta pe piata locala prin intermediul diviziilor de detergenti/ produse de curatat (Persil, Rex, Silan, Pur, Clin), produse cosmetice (Vademecum, Fa, Palette, Schauma, Syoss) si adezivi (Ceresit, Loctite).
Henkel este lider de piata in Romania cu marci ca Bref (odorizante de toaleta), Clin (solutii pentru geamuri) sau Ceresit (pe 2 piete: adezivi pentru placari ceramice si gleturi).
Wall-Street.ro:Cum este trecerea de la director financiar la presedinte de companie?
Nicolae Olteanu: Noi, directorii financiari, avem un mare avantaj, cunoastem toate departamentele companiei. Functiunile sunt un liant intre cele trei divizii. Uneori suntem cei care ii cunoastem pe toti, chiar daca, uneori, intre ei nu se cunosc fiind atat de multi.
WS: Sunt deja 4 luni de cand ati preluat functia de presedinte al Henkel. Ce obiective aveti?
Nicolae Olteanu: Principalul obiectiv pentru anul acesta este cel stabilit de Henkel Germania. Trebuie sa livram rezultatele necesare atingerii obiectivelor globale ale companiei. Ca obiectiv local, as vrea sa simtim cele trei divizii din grup ca pe o singura echipa. Suntem intr-o singura companie, dar as vrea sa reactionam ca o singura echipa.
WS: Cum va v