Sârbii i-au convins pe francezii de la Michelin să extindă fabrica de anvelope din oraşul Pirot din partea de est a ţării, investiţie evaluată la 170 mil. euro care va crea 700 de noi locuri de muncă, faţă de cele 2.000 deja existente, iar capacitatea anuală de producţie va creşte de la opt milioane la 12 milioane de anvelope.
"Nu putem comunica acordul cu statul sârb, dar putem spune că include proiecte legate de infrastructură, vom avea o autostradă foarte aproape de uzină, vor exista noi proiecte energetice şi un pachet de susţinere financiară. Este un tip de pachet pe care l-am avea în discuţie oriunde în lume pentru dezvoltarea unui astfel de proiect sustenabil pe termen lung", a spus Eric Faidy, preşedintele Michelin pentru România şi Balcani.
În luna decembrie, cu trei luni înainte ca grupul francez să aleagă Serbia ca destinaţie pentru o nouă investiţie, Michel Rollier, şeful grupului Michelin a vizitat România şi fabrica de la Floreşti. El a declarat la acea vreme că Michelin are în plan extinderea producţiei în Europa de Est, care să deservească piaţa europeană, printr-o nouă investiţie într-o fabrică în regiune, România, Ungaria, Serbia, Polonia şi Ungaria fiind luate în calcul. Înainte de a investi, Rollier a subliniat că Michelin trebuie să se asigure că are infrastructura necesară, energie, posibilitatea de a importa materie primă şi a exporta produsele finite şi suportul autorităţilor locale, inclusiv pentru un ajutor de stat.
"Am avut discuţii şi cu autorităţile din România. Le-am explicat strategia şi sperăm să facem în viitor şi un anunţ pentru România similar cu cel din Serbia. În decizia noastră nu a contat faptul că în ianuarie s-a schimbat guvernul la Bucureşti. Astfel de decizii se iau pe termen lung, iar schimbări de guvern se fac peste tot în lume. Am discutat proiectul din România atât cu vechiul Executiv, câ