Cu toate că pasagerii se plâng de aglomerație, nivelul scăzut de confort și siguranța minimă oferită de transportatori, șoferii de maxi-taxi își fac doar revizii tehnice selective. În același timp, edilii elaborează strategii.
De luni, timp de două săptămâni, toate cele 1.850 de microbuze care circulă pe rutele urbane din Capitală trebuie să treacă pe la un service auto autorizat pentru reviziile tehnice sezoniere. Mecanicii verifică sistemul de iluminare, starea uleiului, frânele şi direcţia maşinii. Apoi, dacă totul este în regulă, eliberează un raport valabil pe jumătate de an. În numai două zile, la un singur centru au fost verificate circa 70 de maxi-taxi-uri.
Furgonetă poştală, pe post de maxi-taxi
„O maşină veche poate fi mai bună din punct de vedere tehnic decât una nouă", spune Andrei Cernei, expert tehnic la un centru de testare auto. Pentru oamenii care circulă zi de zi pe liniile de maxi-taxi, problemele semnalate sunt cu totul altele. „De obicei merg cu 111 şi 135. E foarte aglomerat, dar nu avem ce să facem. Ar trebui ca maşinile să fie mai sigure", spune Ala Fulgar, de profesie chimist. „Microbuzele nu prea sunt confortabile. Merg des cu 160 şi 108 şi e cam neplăcut", mărturiseşte şi Mihai Railea, şomer.
Click aici să vezi GALERIA FOTO!
Ion Mămăligă, preşedintele Asociaţiei Transportatorilor Privaţi, precizează că există standarde clare pe care administratorii de microbuze trebuie să le respecte. De pildă, fiecare scaun trebuie să aibă protecţie pentru capul pasagerului sau măcar tetiere. Locul pentru picioare, până la scaunul din faţă, trebuie să fie de 35 de centimetri. Totodată, niciun şofer de maxi-taxi nu are voie să ia în maşină mai mult de 10 pasageri în plus faţă de numărul de locuri.
Dornici să vedem pe viu cât de bine sunt respectate regulile solicitate de Municipalitate, am făcut o plimbare împreună