Spus la fel de repede ca și fast food, afacerile restaurantelor cu servire rapidă din țară intră într-o nouă fază de dezvoltare: cea a drive-thru-urilor.
Să deschidă cât mai mai multe restaurante Kentucky Fried Chicken de tip „drive-thru“ (cu orar non-stop și posibilitatea de a comanda direct din mașină - n.red.) – acesta este unul dintre obiectivele declarate ale lui Mark Hilton, noul director general al brandurilor Yum! în România (KFC, Pizza Hut şi Pizza Hut Delivery – PHD). Procesul a început în 2009, printr-un prim drive-thru KFC la Sibiu, și pentru că există „mult potențial încă nevalorificat, începem să dezvoltăm acest concept pe piața românească“, spune Mark Hilton. Sigur, nu vor fi ratate nici „oportunitățile“ deschiderii de noi restaurante care vor apărea în spații stradale și malluri. De menționat că investiția într-un drive-thru ajunge la 800.000 de euro, dublă față de costurile de deschidere într-un centru comercial, de exemplu, ale unui restaurant de tip fast-food obișnuit.
De fapt, dezvoltarea drive-thru-urilor se încadrează într-o strategie care vizează întregul portofoliu de branduri ale grupului american Yum! și care implică o înțelegere mai bună a nevoilor consumatorilor moderni - „tot mai ocupați, nemaiavând timp să gătească acasă“, după cum remarcă Hilton.
Un efect concret al acestei strategii este și intrarea Pizza Hut pe piața serviciilor „take-away“ (la pachet) și livrări la domiciliu, prin lansarea, în 2008, a brandului PHD, care „are mare potențial de creștere în provincie. Anul acesta, vom duce PHD în cel puțin un oraș din afara Bucureștiului“, ține să precizeze șeful brandurilor Yum! în România.
În total, în 2012, „vrem să deschidem cinci -zece restaurante sub cele trei branduri, dar majoritatea vor fi KFC“, adaugă managerul britanic. Cele 64 de restaurante deschise în țară sub brandurile KFC