Chiar înainte de fuziunea dintre British Airways și compania aeriană spaniolă Iberia, Willie Walsh, directorul executiv al International Consolidated Airlines Group SA (IAG) și arhitectul acestei fuziuni a declarat că mai are în vedere achiziționarea a alte 12 linii aeriene. În prezent, situația financiară precară în sectorul transportului aerian implică și mai multe ținte.
Criza economică și creșterea prețului carburanților au adus TAP din Portugalia și SAS AB din Scandinavia în căutare de cumpărători iar Aer Lingus Group Plc din Irlanda precum și LOT din Polonia sau CSA din Cehia sunt, la rândul lor, în căutare de investitori. Totodată, Walsh va fi nevoit să investească puternic în American Airlines și Japan Airlines Co. pentru a menține aceste două companii aeriene în alianța Oneworld, anunță agenția de știri Bloomberg.
Citește mai multe despre protestele angajaților Iberia față de lansarea unei noi companii aeriene low-cost în Spania
Această dilemă pune ICAG într-o poziție delicată deoarece compania se confruntă cu o scădere a nivelului de afaceri în Spania și este deja în proces de absorbție a BMI pentru 173 de milioane de lire sterline (275 de milioane de dolari).
„Pe termen scurt, prioritățile trebuie să rămână BMI și TAP”, a declarat Stephen Furlong, analist la Davy Stockbrokers. „IAG va face tot posibilul să-și mențină poziția pe piața transatlantică, dar dacă acest lucru va fi posibil fără a cheltui mulți bani, probabil ar fi mai mulțumiți”.
Probleme în America
După ce a obținut permisiunea pentru o alianță între British Airways, Iberia și American Airlines în 2010, IAG s-ar fi putut extinde liniștită în Europa de pe o poziție solidă pe piața transatlantică, cea mai mare din lume din punct de vedere al traficului business-class.
Însă compania-mamă a American Airlines, AMR Corp, este prinsă în