Ideile de afaceri puse în practică de elevii din liceele cu profil economic din Braşov şi din alte judeţe au fost prezentate la Târgul Regional al Firmelor de Exerciţiu
Se asociază, îşi fac un plan de afaceri şi investesc în idei precum cofetării, restaurante, pensiuni, firme de organizare evenimente. Este doar un exerciţiu pe care îl practică acum, pe băncile şcolii, pentru a deveni afaceriştii pregătiţi de mâine.
22 de firme puse pe picioare de liceenii din Braşov, Călăraşi, Baia Mare, Târgovişte, Sfântu Gheorghe şi Târgu Mureş s-au prezentat publicului la Târgul Regional al Firmelor de Exerciţiu, organizat ieri, la ITC. Şi-au amenajat standurile cu profesionalism şi au aşteptat „clienţii”. Primii au fost chiar membrii juriului, care spun că de la an la an, calitatea evenimentului creşte. Sunt mai mulţi participanţi şi în fiecare an aduc ceva nou. Anul acesta, de exemplu, fiecare şi-a creat şi un spot publicitar.
„Juriul alcătuit în mare parte din colegi de la AFAFCI vor avea o sarcină grea, pentru că acum, elevii se prezintă mult mai bine faţă de ediţiile anterioare”, spune Luana Popa, preşedinte AFAFCI.
Spre exemplu, Laurenţiu, care a deschis – în mod virtual – o pensiune, oferă clienţilor pachete de cazare la preţuri atractive. Firma pe care a gândit-o are 31 de angajaţi, iar cel mai mic salariu este de 800 de lei.
O tânără a vrut să iasă pe piaţă cu prăjituri gustoase, făcute după reţete originale. Un alt tânăr a pornit o afacere cu construcţii de “case ale viitorului”, independente energetic şi rezistente la seism.
Cel mai bun proiect este premiat de organizatori şi are şansa să ajungă în etapa naţională. Anul trecut, Braşovul a urcat pe podium la etapa naţională, cu o tipografie condusă de elevii de la Colegiul Economic „Andrei Bârseanu”. Acum, liceenii sunt studenţi.
„Anul trecut, una din f