Termenul de activare a unui număr portat va fi de maximum o zi lucrătoare, aşa cum prevăd normele europene, iar durata maximă a procedurilor administrative aferente portării se reduce de la 10 la 3 zile lucrătoare, a decis ieri, în şedinţa Consiliului Consultativ, Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).
Astfel, termenul în care furnizorul donor trebuie să răspundă unei cereri de portare se reduce de la 4 zile lucrătoare la o singură zi. "Reducerea acestui termen va permite ca portarea să fie realizată mai rapid, chiar şi în cazurile în care furnizorul donor identifică probleme la completarea cererii şi este necesară reintroducerea acesteia", a comunicat ieri autoritatea.
După validarea cererii de portare, abonaţilor care solicită portarea li se va activa numărul de telefon în cel mult o zi lucrătoare. Din momentul intrării în vigoare a prezentei decizii, durata maximă potenţială de întrerupere a serviciului în cursul procesului de portare va fi redusă la 4 ore în loc de 5 ore (în cazul portării numerelor de telefonie fixă) şi la 3 ore în loc de 4 ore (în cazul portării numerelor de telefonie mobilă). În practică, durata întreruperii serviciului este mai mică, media pe ultimul trimestru fiind de aproximativ 90 de minute pentru numerele fixe şi 40 de minute pentru numerele mobile.
Nu în ultimul rând, decizia ANCOM impune avertizarea utilizatorilor finali prin intermediul tonului distinctiv asupra faptului că aceştia au apelat un număr portat în toate situaţiile în care li s-ar putea aplica un tarif mai mare decât cel pe care, în mod legitim, l-ar fi aşteptat. Se extinde astfel sfera cazurilor în care va fi asigurat tonul distinctiv faţă de situaţia din prezent, când furnizorii au obligaţia de a avertiza utilizatorii numai asupra faptului că au apelat un număr portat din propria reţea de comunicaţii electro