Românii care doresc să-şi mute numărul de telefon în altă reţea îşi vor rezolva problema mult mai repede. Autoritatea de Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a convenit, ieri, cu operatorii din domeniu să reducă de la zece zile la doar trei zile întregul proces de portare a unui număr de telefon. Practic, "după validarea cererii de portare, abonaţilor care solicită portarea li se va activa numărul de telefon în cel mult o zi lucrătoare", spun reprezentanţii autorităţii.
Conform noii decizii, termenul de activare a unui număr portat va fi de maximum o zi lucrătoare, aşa cum prevăd normele europene, iar durata maximă a procedurilor administrative necesare portării se reduce de la zece la trei zile lucrătoare.
Decizia autorității va intra în vigoare în termen de patru luni după ce va fi publicată în Monitorul Oficial.
Decizia de ieri a redus termenul în care furnizorii trebuie să realizeze activităţile specifice procesului de portare. "În acest sens, termenul în care furnizorul donor trebuie să răspundă unei cereri de portare se reduce de la patru zile lucrătoare la o singură zi", se arată în comunicatul ANCOM.
În plus, durata maximă potenţială de întrerupere a serviciului în cursul portării va fi redusă la patru ore în loc de cinci ore, la portarea numerelor de telefonie fixă, şi la trei ore în loc de patru atunci când e vorba de telefonie mobilă.
În practică, durata întreruperii serviciului este mai mică, media pe ultimul trimestru fiind de aproximativ 90 de minute pentru numerele fixe şi 40 de minute pentru numerele mobile, precizează ANCOM.
Protecţie suplimentară pentru cei cu numere provizorii
În ceea ce priveşte portarea prin intermediul unui număr cu caracter provizoriu, decizia urmăreşte să asigure abonaţilor posibilitatea practică de a se porta şi fără asignarea de către furnizorul