Criza financiara si problemele intampinate de guverne in alocarea de bugete pentru medicamente determina o revolutie in industria farmaceutica, pe parcursul careia unii jucatori de profil vor fi “decapitati”. Vezi ce strategie are un producator de medicamente pentru a face fata schimbarii.
"Industria farmaceutica se afla intr-un moment de schimbare, ce echivaleaza cu revolutia din IT&C, unde Nokia a pierdut teren dupa dezvoltarea smartphone-urilor, iar Apple a crescut", a spus pentru DailyBusiness.ro Pascal Prigent (foto), directorul general al GSK Romania.
El este de parere ca productia de medicamente se indreapta catre un nou model. Daca in anii '70-'80 se miza pe produse de mass market, care generau fiecare in parte vanzari de miliarde de dolari, in prezent se merge pe produse "haute-couture", mult mai nisate.
Pascal Prigenet anticipeaza ca nu este chiar departe scenariul SF prin care producatorii vor putea oferi la pachet cu medicamente si un kit de diagnostic. Cu ajutorul acestui kit, medicii vor putea diagnostica pe loc pacientii si vor verifica astfel daca li se poate administra medicamentul respectiv.
Pentru a fi cat mai pregatita de aceste schimbari, GSK "exporta" din ce in ce mai multe "talente" din Romania. Si asta pentru ca managerii romani s-au format intr-un mediu impredictibil, au capacitatea de a se adapta mai usor la schimbari, de a fi mai flexibili si pot lua decizii rapide, a explicat Prigent interesul corporatiei pentru talentele locale.
Daca anul trecut , 4 manageri romani au fost "exportati" la Londra sau alte orase europene in care grupul este prezent, in urmatoarele 12-18 luni alti 4-5 manageri li s-ar putea alatura, potrivit lui Pascal Prigent.
De altfel, romanii domina si boardul GSK Romania, format din 11 membri, din care doar 4 sunt expati.
GSK a investit in Rom