Renania, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa echipamentelor de protecţia muncii, controlat de fraţii Orlando şi Roland Szasz din Târgu-Mureş, estimează pentru anul acesta afaceri de circa 28 milioane de euro, în creştere cu circa 26%, după ce anul trecut afacerile au revenit la nivelul anului 2008.
"Direcţiile de acţiune pentru 2012 sunt extinderea portofoliului de produse premium, optimizarea proceselor logistice prin creşterea capacităţii de depozitare şi înjumătăţirea timpului de livrare, dar şi optimizarea prezenţei teritoriale", a declarat Florentina Taudor, director general al Renania.
Compania şi-a propus ca în următorii trei ani să depăşească pragul de 40 de milioane de euro ca rulaj, reprezentanţii companiei spunând că avansul se bazează, printre altele, pe potenţialul de creştere al pieţei echipamentelor de protecţie, dar şi pe aplicarea mai fermă a legislaţiei privind siguranţa şi securitatea în muncă.
O piaţă care se duce înspre 100 mil. euro
"Dacă în vest se alocă, să zicem, 100 de puncte valorice pentru a echipa angajaţii în conformitate cu reglementările şi legislaţia în vigoare, în România se alocă circa 19-20 de puncte valorice", a spus Orlando Szasz, acţionar şi preşedinte al consiliului director al Renania.
El a mai spus că angajatorii devin din ce în ce mai conştienţi de pericolele pe care angajaţii le pot întâmpina dacă nu poartă echipamente de protecţie şi că pe viitor, "dacă se va aplica legislaţia, nu veţi mai vedea oameni în şlapi pe şantiere".
Piaţa echipamentelor şi sistemelor de securitate şi sănătate în muncă s-a ridicat anul trecut la 90 de milioane de euro, iar anul acesta se va plasa la 90-100 de milioane de euro, potrivit estimărilor Renania.
"Piaţa, în ipoteza în care nu se va întâmpla ceva neaşteptat şi în care nu vor apărea dezechilibre macroeconomice neprevăzute, se va situa