Mesajele de pe pachetele de ţigări, menite să descurajeze fumatul, au impact zero asupra românilor. O arată un studiu făcut recent despre impactul imaginilor de pe pachetele de ţigări asupra fumătorilor şi a celor care au renunţat la fumat prin tehnici de neuromarketing.
Astfel, studiul citat de Agerpres arată că în examinarea subiecţilor s-a folosit RMN-ul funcţional pentru detectarea reacţiei creierului la mesajele de pe pachetele de ţigări. În prima parte a cercetării a fost examinată reacţia la mesajele verbale a fumătorilor, dar şi a subiecţilor care au renunţat la fumat de cel puţin un an. Spre surprinderea cercetorilor, nu a existat niciun impact, nici în cazul fumătorilor, nici în cazul celor care se lăsaseră de fumat.
Pe de altă parte însă, atunci când subecţii au fost supuşi unor mesaje scrise susţinute însă şi de imagini, creierul ambelor categorii de participanţi la experiment a prezentat semne de emoţii mai puternice, mai ales în cazul foştilor fumatori.
Adăugarea imaginilor a condus şi la procesarea mesajului verbal. În cazul fumătorilor, combinaţia imagine - mesaj verbal a generat activări specifice sentimentului de vină şi de stare de conflict mental, mai arată studiul.
Recesiunea creşte dependenţa
Mesajul va avea un impact numai dacă imaginile de pe pachetele de ţigări sunt foarte şocante (evidenţierea unor tumori la gât şi la plămâni). Realizatorii studiului atrag atenţia că, pentru a avea impact, mesajele folosite trebuie în mod necesar să fie însoţite de fotografii cu un conţinut fizic explicit.
"Am realizat acest studiu pornind de la comportamentul fumătorilor de evitare a mesajelor de pe pachetele de ţigări: 30% dintre tineri acoperă imaginea atunci când iau ţigări din pachet" a declarat Stelian Marian, director Synergon Consulting, cel care a organizat vineri conferinţa ''Neuromarketing, de la cititul printre