Piata de telecom este stabila in prezent, insa nu poate fi estimat inca daca va urma o crestere sau, dimpotriva, o scadere, a declarat pentru Wall-Street.ro, Julien Ducarroz, directorul comercial al Orange Romania, cel mai mare operator de telecomunicatii de pe piata locala.
“In primul trimestru piata a fost stabila, dar nu putem spune daca este o pozitie din care vom creste sau vom merge in jos in cazul in care vor mai aparea anumite lucruri. In anii anteriori au fost doi factori care ne-au afectat: cresterea TVA care a lovit intreaga industrie pe prepaid, un segment care este foarte sensibil la pret, si in al doilea rand au fost atmosfera si comportamentul de consum al oamenilor dupa ce guvernul a anuntat masurile din sectorul public”, a explicat Ducarroz intr-un interviu pentru Wall-Street.ro.
In aceasta saptamana Orange Romania a implinit zece ani de cand operatorul MobilRom, lansat pe piata locala in 1997, si implicit brandurile sale de servicii Dialog si Alo, au devenit Orange.
“Ceea ce s-a schimbat a fost datorita clientilor”, spune managerul Orange, adaugand ca lucrul principal pe agenda sa este experienta utilizatorului. Mai exact “sa fie fericiti clientii”.
Practic, daca in 2002 “piata era in boom” , iar scopul era de a mari numarul celor care incep sa foloseasca telefonia mobila, in prezent numarul utilizatorilor de telecom stagneaza, ba chiar scade.
“Oamenii nu folosesc neaparat doi operatori, ci unul”, afirma Ducarroz. Focus pe fidelizarea clientilor Astfel, una dintre initiativele lansate de companie odata cu aceasta aniversare este schimbarea programului de loialitate Orange Thank You, introdus in ianuarie 2004. Daca pana saptamana trecuta operatorul isi rasplatea clientii in functie de valoarea facturii, acum compania ia in considerare vechimea, tipul si valoarea abonamentului, loialitatea clientilor devenind un el