Pe o piata unde concurenta pare nelimitata, jucatorii care au trecut testul ultimilor ani de criza si-au ocupat deja locurile. Afacerile cu haine vintage se dezvolta cu precadere online, intr-o comunitate in care "toata lumea se cunoaste cu toata lumea".
Daca in 2008 magazinele vintage online apareau peste noapte, fara insa a avea la baza cunostintele necesare despre acest produse sau despre cum se conduce sau promoveaza un astfel de business, acum exista un numar de magazine autentic recunoscute.
Ce inseamna vintage autentic, cum e descris profilul cumparatorului si care sunt principalele magazine de profil de la noi, intr-un interviu cu Laura Calin (foto), organizatoarea targului "V for Vintage".
DailyBusiness: Se poate vorbi de o piata vintage in Romania?
Laura Calin: Exista o piata de vintage in Romania si este in crestere. Avem numar de magazine de vintage autentic recunoscute si foarte populare. Comparativ cu alte piete, la noi piata este mai mica, mai intima, toata lumea se cunoaste cu toata lumea, iar magazinele sunt aproape exclusiv online. Targurile de la noi sunt de mai mica amploare fata de cele din unele tari din Europa.
DB: Cine sunt jucatorii din aceasta piata?
LC: Jucatorii sunt magazinele vintage online in mare majoritate, cateva magazine offline (fizice), organizatorii de targuri si cam atat. Valoarea pietei este greu de estimat, deoarece nu cunoastem vanzarile magazinelor. Stim doar ca la targurile noastre, aproape fiecare vizitator isi cumpara o piesa vintage si seller-ii sunt mai mult decat multumiti.
DB: Cum au evoluat afacerile cu haine vintage in ultimii ani?
LC: In ultimii ani magazinele de haine vintage bune au ramas pe piata. Cele care doar se jucau de-a vintage-ul au disparut. Au ramas cei care-si iau foarte in serios afacerea.
DB:Care este profilul cumparat