Un studiu-pilot privind satisfacţia pacienţilor în spitalele din subordinea Administraţiei Spitalelor şi Serviciilor de Sănătate din Municipiul Bucureşti (ASSMB), realizat în 2011, relevă o uşoară tendinţă spre satisfacţie a pacienţilor, indicele general din acest punct de vedere fiind de 60%. Sursa: Hepta
Aroape 80% dintre bucureştenii care au dat şpagă la spital spun că banii au fost pentru asistente, iar 20% dintre ei afirmă că "atenţiile" au ajuns la medici, arată un studiu despre satisfacţia pacienţilor faţă de unităţile sanitare administrate de municipalitate, dat publicităţii vineri.
Bani de la pacienţi a primit şi personalul auxiliar din spitale, indicat de 1% dintre cei chestionaţi.
Procentele medicilor care ar fi condiţionat actul medical sunt, însă, relativ scăzute: 2% dintre medici au condiţionat direct actul medical, iar 5%, indirect, potrivit aceluiaşi studiu.
Spitalul OK, cadrele medicale lasă de dorit
Satisfacţia faţă de spital este mai ridicată decât scorul general de satisfacţie (66%), în timp ce satisfacţia faţă de medici, personalul medical şi serviciile medicale se situează sub indicele general.
Potrivit studiului menţionat, pacienţii sunt nemulţumiţi, printre altele, de faptul că nu pot afla uşor ce documente le sunt necesare pentru a beneficia de serviciile medicale, de faptul că trebuie să completeze multe acte, de confortul oferit de spitale. Timpul de aşteptare prea mare este semnalat de asemenea ca fiind o problemă, nu sunt suficiente scaune în sala de aşteptare, iar mâncarea este insuficientă.
Medicii nu explică pe înţelesul pacienţilor
În relaţia cu medicii, este perceput ca nesatisfăcător interesul acordat de medic problemei pacientului, precum şi faptul că medicii folosesc termenii medicali fără a-i explica îndeajuns.
Studiul mai relevă o