Piaţa echipamentelor de protecţie a fost de aproape 90 de milioane de euro
România este o ţară în care protecţia muncii nu este o prioritate pentru angajatori, de aceea media investiţiilor în echipamente de protecţie a muncitorilor este de aproximativ cinci ori mai mică decât media din Europa, sunt de părere reprezentanţii companiei româneşti Renania, producător şi distribuitor de echipamente specifice.
"Dacă în Europa, să zicem, media investiţiilor în echipamente şi sisteme de protecţia muncii ar fi de 100 de puncte valorice (cum ar fi Marea Britanie), în România investiţiile de acelaşi gen ar fi undeva la 19-20. În ţările din vestul şi nordul Europei investiţiile sunt foarte mari. În ţările din nord sau în Elveţia, de exemplu, unde sunt extrem de porniţi pe această temă, investiţiile s-ar ridica la un echivalent de 120 de puncte", a explicat, într-o conferinţă de presă, Orlando Szasz, preşedintele Consiliului Director al Renania.
Acesta a mai spus că speră ca odată cu implementarea mai riguroasă a legislaţiei privind protecţia la locul de muncă, investiţiile în astfel de echipamente să crească şi în România. "Piaţa locală este una dinamică şi este în creştere, iar odată cu implementarea legislaţiei europene şi în momentul în care angajatorii îşi vor da seama că sunt responsabili de condiţiile de lucru ale angajaţilor, cu siguranţă nu vom mai vedea oameni pe şantiere care lucrează în şlapi şi tenişi", a afirmat acesta.
Potrivit estimărilor companiei, în 2011 valoarea pieţei echipamentelor de protecţie s-a ridicat la aproximativ de 80-90 de milioane de euro. Pentru 2012 acesta a spus că piaţa şi-ar putea menţine valoarea la cea înregistrată anul trecut.
În 2010, 3.600 de români s-au accidentat la locul de muncă - 272 au murit
Peste 3.600 de români s-au accidentat în 2010 la locul de muncă. În 272 de cazuri, acciden