Olandezul Onno Rombouts, 42 de ani, va prelua din iunie poziţia de managing director al Heineken România, numărul doi pe piaţa locală de bere, care anul trecut a avut o cifră de afaceri de un miliard de lei (245 mil. euro).
El preia poziţia rămasă vacantă după ce Jan Derck van Karnebeek, fostul şef al olandezilor în România, a fost promovat în funcţia de regional president al Heineken Europa Centrală şi de Est, la începutul acestui an.
Înainte de România, Onno Rombouts a ocupat funcţia de managing director, export and director regional commerce al Heineken Asia Pacific Pte Ltd., în Singapore. El lucrează în cadrul Heineken de aproape 20 de ani, iar printre poziţiile ocupate de-a lungul timpului se numără şi cea de marketing and sales director al Heineken Ungaria.
Onno Rombouts vine la conducerea unei companii care are în portofoliu branduri precum Heineken, Silva, Ciuc Premium sau Golden Brau şi care a avut creşteri ale rulajului atât în 2010, cât şi în 2011.
Până la anunţul de ieri cu privire la numirea lui Onno Rombouts, conducerea Heineken a fost asigurată de echipa de management formată din Andrew Quayle (CFO), Ed van Willegen (Supply Chain Director), Paul Markovits (Marketing Director), Barry Sheehan (Sales Director) şi Liana Petre (HR Director).
Un mandat de mai puţin de trei ani
Olandezul Jan Derck van Karnebeek venise la conducerea producătorului român de bere în martie 2009 după ce anterior timp de trei ani a fost directorul general al Heineken Zagorka din Bulgaria. În noiembrie 2011 Heineken a anunţat că olandezul va prelua o poziţie regională, iar din această poziţie lucrează la Viena. El a lăsat o companie care câştigă teren în industria berii, după ce liderul (în funcţie de cifra de afaceri din 2010), Ursus, a înregistrat o scădere cu 6% a vânzărilor în perioada octombrie-decembrie 2011 f