Compania FAN Courier, deţinută de trei antreprenori români, a finalizat anul trecut cu afaceri de 222,6 milioane de lei (51,6 milioane de euro), în creştere cu 17% faţă de anul anterior.
Adrian Mihai, unul dintre fondatorii companiei, a explicat faptul că rezultatele financiare în creştere se bazează pe investiţiile derulate în ultimii trei ani. În perioada 2009-2011, investiţiile FAN Courier au depăşit 26 milioane de euro.
Creşterea s-a bazat pe finalizarea celor două investiţii în banda de sortare colete pusă în funcţiune de la începutul anului trecut şi banda de sortare plicuri devenită operaţională la finalul lui septembrie.
Fan Courier expediază colete şi plicuri pentru clienţi din domeniul imobiliar, IT, industria auto, leasing, industria alimentară şi altele, 90% din clienţi fiind persoane juridice. În medie, într-o lună compania are 1,2 milioane de expediţii de colete, în lunile noiembrie şi decembrie ajungând la 1,3 milioane de expediţii.
Fan Courier operează pe o piaţă estimată anul trecut la 200 mil. euro, în care cei mai mari jucători, alături de compania cu capital autohton, sunt TNT, Cargus, DHL, DPD şi TCE Logistică.
Pentru 2012, FAN Courier şi-a bugetat o creştere a afacerilor cu 10%.
"În 2012, vom acorda o importanţă deosebită îmbunătăţirii performanţelor pe segmentul comerţului online, care se află pe un trend ascendent. Cererea de servicii de curierat generată de retailerii online a crescut de mai bine de cinci ori în ultimii ani", a explicat Adrian Mihai.
FAN Courier activează pe segmentul de expediţii interne, iar pe livrări internaţionale are doar 1% din piaţă. Pentru 2012 principalul obiectiv este creşterea bazei de clienţi cu un volum mai mic de trimiteri.
Recent, pe piaţa de curierat, americanii de la United Parcel Service (UPS) vor prelua pentru 5,2 miliarde de euro grupul olandez TNT la nivel g