Investigatie personala, cale frecventa de pornire a tinerilor documentaristi in cautarea unei voci proprii, Intimidades... se prezinta ca un home-movie in care marturiile directe si sincere ale membrilor familiei se incadreaza in mediul lor de viata. La intersectia a doua strazi din Mexico City, Rosa Carbajal locuieste intr-o casa mare, cu camere de inchiriat. Acum spre 70 de ani, isi petrece timpul in incaperile pline de tablouri, mobila veche, goblenuri si plante decorative ingrijite de slujnica si prietena ei, Flor. Rosa e bunica Yulenei Olaizola, realizatoarea documentarul Intimidades de Shakespeare y Victor Hugo. Subiectul filmului se concentreaza in jurul unui personaj absent, care vreme de sapte ani locuise intr-una din camerele casei. Jorge Riosse a murit in 1993, iar investigatia cinematografica a nepoatei dezgroapa amanuntele relatiei dintre Rosa si Jorge, tinarul care luase la ea o camera cu chirie. Cu 30 de ani diferenta de virsta intre ei, Rosa si Jorge comunicasera pe plan spiritual mai ales datorita admiratiei tinarului si pornirilor sale artistice. Tot ce aflam despre el provine din povestirile Rosei si ale lui Flor: Jorge era un tinar izolat, lipsit de orice fel de legaturi cu lumea. Nu muncea, nu primea telefoane, nu era sunat de nimeni. Isi petrecea timpul in camera lui, pictind, cintind la chitara, scriind. Tablourile, cintecele si versurile erau de cele mai multe ori prezentate si indirect adresate Rosei. Casa si locuitoarea ei erau o insula de burghezie scapatata, atit de frecvent intilnita in America de Sud. Rosa este o persoana mai degraba rationala, care isi poarta cu mindrie nivelul social. Poeziile si cintecele lui Jorge o umpleau de un soi de incintare, amestecata cu frica si distanta „civilizata", pe care o manifesta inclusiv fata de colocatara ei, slujnica Flor. La 15 ani dupa moartea lui Jorge, se pare, insa, ca amintirile „nebuniilor"