Între calificativele acordate aceluiaşi hotel de diferite site-uri de recomandări bazate pe recenziile turiştilor există discrepanţe uriaşe, scrie Wall Street Journal, arănd că, de multe ori, recenziile nu sunt postate de clienţi, ci chiar de reprezentanţii hotelului sau de concurenţii acestuia. În care poţi avea încredere?
La fel ca în cazul maşinilor, cărţilor şi restaurantelor, recomandările utilizatorilor au modificat radical modul în care turiştii iau decizia de a face rezervări. Site-ul TripAdvisor domină detaşat zona recenziilor pentru hoteluri, dar vânzători de servicii turistice online precum Expedia, Priceline, Travelocity, Orbitz sau Hotels.com câştigă rapid teren. Calificativele acordate de acestea hotelurilor sunt afectate de mai mulţi factori, arată Wall Street Journal: numărul total al hotelurilor listate pe site, numărul total de recenzii, implicarea directă a site-urilor în acordarea calificativelor şi verificarea de către moderatori a recenziilor suspecte.
Mai multe cercetări au arătat că recenziile turiştilor au devenit tot mai importante pentru cei care decid să achiziţioneze servicii turistice. Verificarea acestora este, adesea, ultimul pas făcut înainte de a face o rezervare la hotel. Odată cu noua tendinţă a crescut însă şi tentaţia hotelurilor de a posta recenzii false pentru a se prezenta mai favorabil sau pentru a discredita hotelurile competitorilor. TripAdvisors a recunoscut că ştie de existenţa unor "furnizori" de recenzii sau de firme de "management al reputaţiei" care se oferă să umple rubricile de comentarii rezervate turiştilor pentru hotelurile dispuse să plătească o anumită sumă. Site-uri precum Fiverr.com sunt pline de astfel de oferte din partea unor "postaci" dispuşi să scrie recenzii la comandă pentru 5 dolari sau mai mult. Unele hoteluri au oferit stimulente clienţilor pentru scrierea de recenzii f