RHS Company şi-a reluat colaborarea cu toţi partenerii, după o perioadă de trei săptămâni în care operaţiunile distribuitorului IT au fost blocate. "Măsurile asiguratorii au fost dispuse de ANAF pentru efectuarea unor controale, concluziile acestora fiind contestate în instanţă de către RHS. Procedura de insolvenţă iniţiată la cererea companiei a intrat în aplicare miercuri, 4 aprilie, prin emiterea certificatului de grefă. În consecinţă, toate restricţiile aplicate conturilor şi operaţiunilor financiare ale RHS au fost ridicate, compania reluându-şi în totalitate funcţiile în industria distribuţiei de componente, accesorii şi sisteme IT", se arată într-un comunicat al RHS.
La 2 aprilie, Casa de avocatură Borza şi Asociaţii anunţa intrarea companiei în insolvenţă, ca urmare a unei suspiciuni de fraudă: "Insolvenţa se datorează nu lipsei de profitabilitate a companiei, care a încheiat ultimii trei ani pe plus, ci unei suspiciuni de fraudă de 97 milioane de lei realizată la RHS, Scop Computers şi Romsoft, principalii jucători pe piaţa de profil din România". Administrator judiciar a fost desemnat Euro Insol, care se ocupă şi cu reorganizarea Sevtrans, Uztel, Asmita Gardens, Ibiza Sol, Universul, Meridian Land şi Hotel Planet.
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a trimis, la 9 martie, o decizie de instituire a unor măsuri asiguratorii în urma unor verificări prin care s-a constatat că RHS Company, distribuitor de componente, accesorii şi sisteme IT, şi Romsoft au achiziţionat prin intermediul Star Soft şi Nord Star Soft servicii de furnizare date, prelucrare informaţii pentru monitorizarea GPS a autovehiculelor în sumă de 550 milioane de lei (130 milioane de euro) de la o firmă "fantomă", Twin Impex SRL. "TVA aferentă acestor facturi şi dedusă fiscal este de 97 milioane de lei. RHS a contestat la Judecătoria Sector 3 măsura asiguratorie insti