Foto: www.fmimages.com La cinci ani de la apariţie, Qashqai a primit câteva actualizări de efect, la nivelul vremurilor actuale. Gama din 2012 vine cu un motor complet nou, un diesel de 1.6 litri, ce a fost dezvoltat împreună cu RenaultF1 engineering, precum şi cu gadgeturi de vârf pentru cel de la volan. Saltul tehnologic constă în primul rând în sistemul cu patru camere care permite acces vizual de 360 de grade asupra maşinii. Practic, după câteva momente în care te convingi că poţi avea încredere deplină în sistem, poţi parca doar cu privirea în ecran, fără să recurgi la oglinzi sau la întors capul spre lunetă.
Sub capotă, cel mai important lucru este că dieselul de 1.6 litri are emisii de noxe reduse, corespunzătoare capacităţii sale cilindrice, în condiţiile în care se laudă cu 130 de cai-putere şi un cuplu de 320 Nm. Nota bene, momentul maxim al motorului vine la 1.750 rpm, dar se simte foarte bine încă de la 1.500 de turaţii. Versiunea testată a fost dotată cu o transmisie automată, care a lucrat excelent, mai ales în privinţa optimizării consumului. Constructorul susţine că acesta s-a redus cu 24% faţă de generaţia precedentă (de la 5,9 litri la 4,5 litri în regim mixt de exploatare), iar rezultatul de pe teren tinde să-i dea dreptate, unde am scos însă aproximativ 5,8 litri la suta de kilometri.
Oricum, cu peste un litru mai puţin decât în cazul motorului de 2.0 litri pe care îl înlocuieşte acum noul propulsor. Practic, Qashqai oferă acum cel mai economic motor din segmentul unde se luptă cu Volkswagen Tiguan, Kia Sportage, Hyundai ix35, Ford Kuga şi Skoda Yeti.
Cea de-a doua mare noutate este ecranul tactil de cinci inch, mai bine zis funcţia acestuia Around View Monitor, care este oferită în premieră de Qashqai pe segmentul compact. Patru camere sunt înglobate în oglinzile retrovizoare, hayon şi grila frontală. Rezultatul fiind că pe ec