Există în sfârşit un răspuns la întrebarea: de ce nu avem autostrăzi? Pentru că nu interesează pe nimeni să construiască! O arată ultimul raport al Curţii de Conturi. Documentul dezvăluie nereguli grave la nivelul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri din România. De la licitaţii dubioase până la preţuri crescute inexplicabil peste noapte.
Nouă directori generali schimbaţi de cinci miniştri. Cam aşa arată palmaresul conducerii companiei de drumuri din România în perioada 2005-2010. O organizare haotică, dictată doar de interese politice cu o organigramă schimbată de cel puţin 20 de ori. Nici nu-i de mirare că lucrările la Autostrada Arad-Timişoara au început în 2009 deşi totul trebuia să fie gata în... 2008.
România anului 2012 are doar cu două autostrăzi, dintre care una nu este funcţională în totalitate. Întreţinerea acestora scoate în schimb bani grei din bugetul statului. Paza pentru Autostrada Soarelui, de exemplu, costă 106 lei kilometrul pe zi.
Plătim enorm şi fără rezultate şi pentru contractele de deszăpezire. Tarifele pentru utilajele închiriate de la regii asflatului în perioada 2008-2009, la nivel central, sunt de aproape zece ori mai mari faţă de cele din 2005-2006. Şi asta pentru că, fără niciun motiv, licitaţiile au fost mutate de la nivel local la central. Cu aceşti bani, Compania de Drumuri şi-ar fi cumpărat 30 de utilaje noi.
Şefii companiei nu au vrut să comenteze raportul. Au dat doar un comunicat:
"În data de 2 aprilie 2012 CNADNR a depus la Curtea de Conturi observaţiile la acest proiect al Raportului de audit, observaţii în care a respins parte din concluziile prezentate, precum şi documente justificative în acest sens."
Un raport, un comunicat şi o singură realitate, pe care şoferii o înjură mereu printre dinţi.
Există în sfârşit un răsp