Indicele de încredere al Regus a crescut în ultimele 6 luni cu două puncte
Totuşi rezultatele companiilor interogate nu au fost conform aşteptărilor
Încrederea companiilor româneşti a continuat să crească cu 2 puncte în indice, comparativ cu studiul din septembrie, ajungând la 107, conform Indicelui Regus privind încrederea în afaceri. Cu toate acestea, procentajul companiilor care menţionează creşterea veniturilor a scăzut, ajungând la 39%, în comparaţie cu 54% în urmă cu şase luni, iar procentajul firmelor care au raportat creşterea profitului (31%) a suferit, de asemenea, o diminuare cu 9%, se arată într-un comunicat al companiei. Conştiente de nevoia de a controla costurile şi de a realiza o dezvoltare durabilă, companiile identifică folosirea din ce în ce mai intensă a serviciilor de afaceri "pay-as-you-go", utilizarea mai intensă a aplicaţiilor IT cloud şi un lanţ de aprovizionare mai scurt, ca fiind cele mai eficiente măsuri de reducere a costurilor pentru următoarele luni.
Probleme cu atragerea de capital
Privind în urmă, firmele româneşti identifică accesul dificil la capital (54%) ca motiv principal pentru problemele companiei pe timp de criză, urmat de derularea contractelor cu furnizorii (54%) şi plata pentru spaţiu de birouri inutil (44%).
Respondenţii au identificat utilizarea tot mai intensă a serviciilor de afaceri pay-as-you-go (51%), o utilizare mai intensă a aplicaţiilor IT cloud (49%) şi un lanţ de distribuţie mai scurt (42%) ca fiind zonele în care companiile ar putea face cele mai mari economii, fără a afecta perspectivele de creştere.
Firmele româneşti apreciază că o distribuţie mai largă a clienţilor (56%) şi accesul la capital avantajos (40%) ar reprezenta cea mai mare contribuţie la îmbunătăţirea stabilităţii viitoare a afacerii, ca platformă de dezvoltare.
La nivel global, Indicele p