Nuarb, o companie braşoveană de inginerie aeronautică, va finaliza în acest an proiectul Air Simphony, un avion uşor de două persoane, cu consum mic şi autonomie sporită. Drept inovaţie la nivel mondial, fuselajul a fost conceput strict după formule matematice. Inginerii speră să-l producă tot la Braşov, iar când va ieşi de pe poarta fabricii, Air Simphony va costa cât un SUV, va consuma mai puţin decât un SUV şi va străbate distanţa Braşov - Constanţa în mai puţin de două ore.
Conceptul Air Simphony – în traducere, Simfonia Aeriană - a apărut pe planşele unei companii de design aeronautic din Braşov în urmă cu un an. Ideea realizării unui aparat de zbor uşor cu autonomie sporită este mai veche decât revoluţia din `89, însă compania braşoveană Nuarb a început proiectarea lui abia acum, când cererea pe segmentul de piaţă a zborurilor private business≤isure a crescut. „În acest proces avem parte de nişte colegi ingineri foarte pricepuţi care, într-un timp foarte scurt, au reuşit - cu ajutorul partenerilor noştri - să proiecteze acest tip de avion, care, de altfel, pe piaţa externă a început să atragă atenţia. Am reuşit să facem asta pentru că am angajat ingineri cu backround în aviaţie, am investit în educaţie şi formare”, ne-a declarat Werner Braun, preşedintele companiei.
Desenat după o formulă matematică
Aşa a luat naştere proiectul primului avion uşor de concepţie 100% românească. Deşi au plecat de la o formă deja tradiţională în nişa avioanelor cu autonomie sporită - canard, braşovenii au realizat un fuselaj bazat doar pe formule matematice. „Este o aeronavă în care profundorul se află în faţă, principalul element portant se află în spate, are o singură elice propulsivă. Fuselajul nu este generat doar prin construcţia unor forme care să găzduiască un spaţiu util. Forma a fost generată după legea lui Galvao”, explică Gabriel Dima, di