"Multă muncă pentru aproape nimic", a rezumat pentru gândul un membru al Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) motivul pentru care CSA a decis eliminarea, pentru 2012, a cotei de participare la Fondul de Protecţie a Victimelor Străzii (FPVS). În 2011, cota respectivă a fost de 0,3% din primele de răspundere civilă auto (RCA) încasate. De exemplu, la vânzarea unei poliţe RCA în valoare de 600 de lei, firma de asigurări vira la FPVS o sumă de 1,8 lei.
În plus, cheltuielile cu funcţionarea fondului şi despăgubirile acordate de acesta erau mai mici decât dobânzile rezultate din investiţiile făcute cu rezervele fondului, ne-a explicat Albin Biro, membru din partea CSA în Consiliul Director al FPVS.
"Înainte de aderarea la UE, Fondul de Protecţie a Victimelor Străzii trebuia să ajungă la un anumit capital. Cota a fost de 5% iniţial, apoi a tot scăzut. În 2011, cota de participare era de 0,3% din primele RCA. În acest an, în loc să o scădem la 0,15%, am decis să o eliminăm, pentru a reduce birocraţia. Vom urmări trendul despăgubirilor acordate de Fond, iar dacă vom constata că acestea vor continua să crească, vom introduce din nou o cotă, pentru a reface rezervele fondului", a declarat pentru gândul Albin Biro.
Fondul acordă despăgubiri pentru persoanele rănite sau decedate în urma unor accidente produse de vehicule necunoscute. De asemenea, fondul acordă despăgubiri atât pentru daune materiale, cât şi pentru vătămări corporale sau decese dacă vehiculul vinovat nu avea o asigurare RCA valabilă la data accidentului. După plata despăgubirilor, fondul va recupera cheltuielile de la persoanele vinovate.
La finalul anului 2010, Fondul de Protecţie a Victimelor Străzii ajunsese la 109,62 milioane de lei (circa 26 milioane euro, la cursul mediu din 2010), banii fiind plasaţi în titluri de stat (88,45% din total), depozite bancare la termen (11