Piaţa Romană reprezintă una dintre cele mai „de business“ zone din Bucureşti din punct de vedere al încasărilor anuale ale companiilor care s-au stabilit în această zonă, firme ce înregistrează peste 60 de milioane de euro în fiecare an.
Zona centrală adăposteşte o sumedenie de restaurante, baruri, hoteluri şi magazine de haine, conduse de jucători importanţi pe piaţa internaţională şi nu numai.
Una dintre cele mai veche clădiri, dar şi cea care generează cei mai mulţi clienţi pentru celelalte afaceri din zonă este Academia de Studii Economice (ASE).
Facultatea, cu o vechime de 98 de ani şi un buget de 35 de milioane de euro pe an, şcolarizează anual 26.000 de studenţi şi deţine un număr de 900 de profesori şi alţi 650 de angajaţi în departamentul administrativ, scrie businessmagazin.ro.
ASE-ul înregistrează anual miloane de euro din taxe de şcolarizare şi alte taxe, de la bugetul de stat şi din fonduri europene. Însă, spre deosebire de o companie, instituţia de învăţământ nu generează profit, întrucât banii pe care îi încasează se folosesc pentru achitarea salariilor, pentru lucrări de întreţinere a clădirilor, pentru achiziţii şi proiecte.
CLICK pe imagine pentru a vedea infografia la dimensiunea originală!
Chiar şi aşa, celelalte afaceri profită de pe urma instituţiei de învăţământ, care reprezintă un pion important pentru cafenele, pentru restaurante, chiar şi pentru magazinele de haine.
Studenţii obişnuiesc să frecventeze aceste localuri, fie pentru a savur a cafeaua de dimineaţă, fie pentru a lua masa de prânz. Indeferent de perioada zilei, cert este că acestea sunt mereu pline, chiar dacă oferta este destul de variată.
În materie de restaurante, în această zonă se regăsesc patru nume mari – McDonald`s, KFC, Burger King şi Pizza Hut.
Veniturile anual