Cu o săptămână înaintea Paștilor, Biserica Ortodoxă și cea Greco-Catolică, sărbătoresc Intrarea Domnului în Ierusalim. La români, sărbătoarea a primit denumirea de „Florii”, care provine de la sărbătoarea Floralia, în cinstea zeiței romane a florilor.
Duminică dimineaţă, la Catedrala Reîntregirii din Alba Iulia sute de credincioşi s-au adunat să participe la slujbă. În ciuda ploii care pare că nu se va opri curând, oamenii s-au prezentat în număr mare să celebreze Intrarea Domnului în Ierusalim. În rândurile credincioşilor s-a aflat şi viceprimarul Ioan Bogăţan.
“Mulţi recunosc puterea şi majestatea lui Dumnezeu dar nu-l urmează şi merg pe drumul lor. Cu buzele îl strigă “Osana”, dar cu viaţa lor îl răstignesc a doua oară. Mai sunt 6 zile, timp să ne pregătim pentru Înviere”, a cuvântat ÎPS Irineu, în predica sa în faţa credincioşilor.
Originea sărbătorii
După ce îl învie pe Lazăr, Hristos intră în Ierusalim, capitala provinciei, cunoscând patimile ce vor urma. Iisus intră în Ierusalim înconjurat de ucenici, călare pe un asin, simbolul regalității și al puterii. Încă de la porțile cetății este întâmpinat cu ramuri de stâlpări, de popor, care îl laudă strigând: „Osana Fiului lui David; binecuvântat este Cel ce vine întru numele Domnului! Osana întru cei de sus!”. Enervați de zgomotul produs de adunare, dar mai ales de acest entuziasm al mulțimii, fariseii îi cer lui Hristos să-și liniștească ucenicii, dar Acesta le răspunde: „Dacă vor tăcea aceștia, pietrele vor striga!”.
Ce a determinat poporul să aibă această reacție?
De mult timp, evreii așteptau pe Mesia, cel vestit de profeți. În timp însă, datorită condițiilor istorice, sensul lui Mesia s-a dentaturat, încât la vremea Mântuitorului, iudeii așteptau un Mesia politic, un rege care să-i elibereze de stăpânirea romană. Așa că nu era greu de înțeles de ce L-au așteptat în acest fel