O garnitură feroviară de lux vândută pe câteva mii de euro, obiecte de patrimoniu, clasate ca tezaur, lăsate pradă hoţilor de fier vechi. În trecut au plimbat oameni care au scris istorie, iar acum prezentul le-a uitat. Duminică, Digi 24 a difuzat un reportaj impresionant despre destinul garniturilor de epocă.
1 /.
Au plimbat regi şi oameni de stat si au devenit parte din istorie. Adevărate bijuterii din vremuri de aur, trenurile şi locomotivele de epocă, parte din tezaur, ce ar fi putut să devină o atracţie turistică pentru România, sunt lăsate pradă hoţilor sau vândute la fier vechi pentru preţuri de nimic. Într-un reportaj realizat de jurnaliştii de la Digi 24, se arată că România a pierdut milioane de euro din neglijenţă.
Cu Trenul Regal s-au plimbat Ford, Honecker, Ceauşescu şi Brejnev
Pentru Trenul Regal timpul s-a oprit în urmă cu trei ani. Luxoasa garnitură comandată de regele Ferdinand în Italia era un hotel pe roţi care ducea familia regală la Sinaia şi care acum ar putea plimba turiştii pe bani grei. Praful şi pânzele de păianjen s-au adunat pe acest tren valoros. Radu Patrichi, angajat al Societăţii de Turism Feroviar, compania ce se ocupă de valorificarea Trenului Regal şi a celorlalte locomotive şi trenuri de patrimoniu, recunoaşte că reclama acestor comori nu e pe măsura valorii lor, dar spune că lipsa banilor şi a interesului sunt principalele vinovate. ”În acest tren s-au perindat o grămadă de personalităţi, şefi de stat, Ford, Honecker, Ceauşescu, Brejnev. În urmă cu trei ani au mers nişte scriitori cu el, dar de-atunci nu a mai fost scos. Singurul care a mai ieşit din depou este trenul Moldoviţa, care făcea trasee prin Bucovina. Acum e la Iaşi”, spune Patrichi.
Societatea de Turism Feroviar (SFT) are în administrare 23 de locomotive cu abur, dintre care 13 sunt clasate ca obiecte de patrimoniu, categoria tezaur. Instituţia