Iniţiatorul proiectului care a scos plictiseala din şcoli în această săptămână crede că, dacă astfel de iniţiative ar fi existat de mai mult timp, şcoala românească ar fi fost mult mai avansată astăzi. Sursa: VLAD STĂNESCU
Daniel Funeriu, iniţiatorul programului "Şcoala altfel", care s-a încheiat ieri, se declară mulţumit de felul în care au decurs lucrurile, dar cere părinţilor să se implice mai mult în astfel de activităţi. Pentru prima ediţie a acestui program, Funeriu acordă notă 8.
EVZ: Ce concluzii aţi tras la încheierea săptămânii "Şcoala altfel"?
Daniel Funeriu: Că a fost o măsură foarte bună. A deschis câmpul unor activităţi care alminteri nu ar fi avut loc în şcoli. De asemenea, am urmărit creşterea entuziasmului elevilor pentru aceste activităţi şi cred că s-a reuşit. Împreună cu rigoarea de la bacalaureat şi reintroducerea învăţământului profesional, săptămâna "Şcoala altfel" este un element de cotitură în modul în care este concepută şcoala românească.
Cât de bine au înţeles elevii şi profesorii scopul acestui program?
În mare măsură. Multe şcoli au înţeles obiectivele şi s-au organizat corespunzător. Desigur, în primul an de punere în practică pot să existe şi lucruri sub-optimale, dar este important să instaurăm o tradiţie a acestor activităţi şi să conştientizăm necesitatea lor. "Şcoala Altfel" trebuie să continue.
Ce v-a bucurat şi ce v-a mâhnit din ceea ce aţi văzut în această săptămână?
M-au bucurat entuziasmul şi deschiderea copiilor. M-au bucurat diversitatea acţiunilor şi dezinvoltura elevilor. Am participat la mai multe activităţi şi am sesizat faptul că multe cadre didactice şi-au luat în serios misiunea, iar elevilor le-a plăcut foarte mult acest lucru. M-a mâhnit faptul că nu s-a făcut suficient peste tot în ceea ce-i priveşte pe elevii defavorizaţi, or acest program avea şi