Vreţi să vă cumpăraţi haine de pe internet, dar nu sunteţi siguri că acestea vi se vor potrivi? O companie din Estonia a lansat conceptul de "cabină de probă virtuală", care permite utilizatorilor să probeze online hainele pe care vor să le cumpere, informează AFP.
Site-ul Fits.me foloseşte imagini virtuale ale manechinelor-roboţi care sunt capabili să se adapteze la măsurile exacte ale clientului şi să îi propună articole vestimentare ajustate perfect după silueta acestuia, indiferent de marca produsului.
"Atunci când voiam să cumpăr haine pe internet în urmă cu câţiva ani, trebuia mai întâi să aflu dacă mărimea mea corespunde mărimii S de la Timberland, mărimii M de la Lacoste şi Levi's sau mărimii XL de la Abercombrie & Fitch", a declarat Heikki Haldre, cofondatorul în vârstă de 36 de ani al site-ului Fits. me.
Această tehnologie, pusă la punct de cercetătorii de la două universităţi estoniene, permite internauţilor să îşi treacă măsurile în câteva rubrici online, pentru a se asigura că pantalonii sau cămaşa pe care vor să le cumpere li se vor potrivi.
"Roboţii noştri şi tehnologia cabinei de probă virtuale au rezolvat principala problemă a vânzărilor de haine online - imposibilitatea de a proba hainele", a explicat Heikki Haldre.
Manechinele-robot pot căpăta aproximativ 100.000 de forme corporale diferite, însă doar 2.000 de modele sunt folosite pentru moment.
Firmele din comerţul online doresc astfel să asigure satisfacţia clienţilor şi să limiteze retururile de mărfuri.
Noua tehnologie interesează mai ales prima companie din moda online Otto, brandul de lux pentru bărbaţi Ermenegildo Zegna şi comerciantul en detail american Park and Bond.
Potrivit creatorilor site-ului Fits.me, comercianţii en detail care vor folosi noua tehnologie vor înregistra o creş