Ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare ar fi trebuit să se afle marţi, în judeţul Alba, pentru a semna contractul pentru reabilitarea tronsonului de cale ferată Coşlariu – Micăsasa, ce este cuprins în proiectul de modernizare în valoare de 40 de milioane de euro a staţiilor CFR. Vizita ministrului a fost amânată însă, pe ultima sută de metri, deoarece licitaţia de atribuire a lucrării a fost contestată la CNSC.
Potrivit deputatului Clement Negruţ, acest tronson Coşlariu – Micăsasa este cuprins în tronsonul Coşlariu – Sighişoara, ce urmează a fi modernizat cu bani de la minister. Potrivit informaţiilor obţinute de acesta de la minister, CNSC se va pronunţa cel mai probabil săptămâna viitoare asupra acestei contestaţii, iar ministrul Nazare va anunţa o nouă vizită în judeţul Alba.
Modernizarea staţiilor CFR, respectiv reabilitarea tronsonului Simeria – Coșlariu presupune modernizarea a 74,43 km de cale ferată pentru circulația trenurilor la viteze de până la 160 km/h. Tronsonul Coşlariu – Simeria prevede un număr total de 33 poduri, 47 podeţe noi şi 14 reabilitate şi 6 pasaje (4 superioare şi 2 inferioare), 1 tunel cu lungimea de 780 de metri, 9 staţii cu centralizare electronică. De asemenea, vor fi modernizate stațiile de cale ferată Alba Iulia, Orăștie, Podu Mureș, Coșlariu, Sântimbru, Bărăbanţ, Vințu de Jos, Blandiana, Șibot, Aurel Vlaicu. Tronsonul Coșariu – Simeria este împărțit în două loturi, Simeria-Vințu de Jos și Vințu de Jos – Coșlariu. Contractul pentru execuția lucrărilor pe lotul 2, Vințu de Jos – Coșlariu, a fost semnat în decembrie 2011 cu antreprenorul “Impressa Pizzarotii & C” S.p.A., valoarea contractului fiind de 182,6 milioane euro, iar durata estimată a lucrărilor de 30 de luni.
Reabilitarea acestor tronsoane va conduce la reducerea timpului de călătorie cu trenul astfel: de la 50 minute la 40 minute pentru trenurile loca