De la Bono, la Lady Gaga, numerosi artisti celebri isi directioneaza in ultima perioada investitiile catre sectorul tehnologic, al carui cantec de sirena se demonstreaza mai mult decat promitator.
Fie avansand sume importante pentru sustinerea activitatii unor companii incadrate in categoria start-up, fie finantand tehnologii noi sau servicii corelate acestora, vedetele nu se dau in laturi cand este vorba sa se implice in proiectele high-tech, relateaza ANSA.
Bono Vox este unul dintre artistii "cu antecedente": a colaborat cu Steve Jobs, la realizarea unui iPod special "U2", a investit in Facebook atunci cand nimeni nu se astepta si in prezent finanteaza si o companie care se ocupa de cloud-computing.
Impreuna cu chitaristul The Edge (David Howell Evans), Bono a avansat 250 de mii de dolari companiei Dropbox, inscriindu-se astfel pe lista altor vedete care au aderat la acest proiect, printre care Justin Timberlake si Lady Gaga.
Justin Timberlake la randul sau a investit in relansarea MySpace si a finantat Dekko si Stipple, doua platforme dedicate universului imaginilor online, iar Lady Gaga si Kanye West au alocat 7,5 milioane de dolari proiectului Turntable.fm, un site dedicat muzicii.
Lady Gaga detine actiuni si la compania start-up Backplane, colaborand si cu Zynga la realizarea unei variante a jocului Farmville, intitulata sugestiv "GagaVille".
Ashton Kutcher, actorul care va interpreta personajul Steve Jobs intr-un film asteptat cu mult interes pe marile ecrane, a investit inca din 2009 in Skype (achizitionat ulterior de Microsoft), dar si in FourSquare, in Flipboard, Blekko si AirbnB, companii care activeaza de asemenea in mediul online.
Leonardo di Caprio, in schimb, a ales sa contribuie cu patru milioane de dolari la dezvoltarea