Cei care merg la cumpărături pentru a achiziţiona diferite produse alimentare pentru masa de Paşte pot consulta înainte un ghid care conţine sfaturi şi îndrumări oferite de specialişti în domeniu. Acestea îi vor ajuta să nu-şi pună sănătatea în pericol.
Specialiştii îi învaţă pe consumatori, prin intermediul ghidului, cum să deosebească diferite tipuri de carne, cum să verifice prospeţimea peştelui sau a ouălor, cum trebuie să fie etichetate produsele ecologice şi tradiţionale şi unde să semnaleze eventualele nereguli constatate.
Cumpărătorii sunt sfătuiţi să achiziţioneze alimente numai din locuri autorizate: pieţe agroalimentare, magazine mai mari sau mai mici dotate cu spaţii frigorifice. Produsele cumpărate de pe marginea drumului sau din afara pieţelor nu prezintă nicio garanţie că sunt sigure pentru consum.
Cumpărătorilor li se recomandă să verifice cu atenţia etichetele produselor, integritatea ambalajului şi să nu ia alimente congelate care prezintă gheaţă separată de conţinutul iniţial, ceea ce indică faptul că s-au făcut decongelări şi recongelări repetate. Dacă observă produse necorespunzătoare expuse la vânzare, cetăţenii pot anunţa autorităţile sanitar-veterinare la call center 0800826787.
Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor din Capitală poate fi sesizat la numerele de telefon 021.9660 şi 021. 310.63.75. Direcţia de Sănătate Publică a Municipiului Bucureşti va asigura serviciu de permanenţă în săptămâna dinaintea Paştelui şi poate fi sesizată la telefoanele 021.311.21.80 şi 021.314.02.11 dacă se constată alimente necorespunzătoare în magazine sau se încalcă normele de igienă.
Ouă
Pentru a fi siguri că ouăle cumpărate pot fi consumate în siguranţă, cetăţenii trebuie să fie atenţi la marcajele de pe acestea care indică termenul de valabilitate. Ouăle proaspete au coaja cu un aspect rugos, pori