Grupul BCR, care include cea mai mare bancă de pe piaţă, a încheiat anul 2011 cu un stoc de maşini şi vagoane recuperate din activitatea de leasing în valoare de 212,6 mil. lei (circa 50 mil. euro) pe care le-a scos la vânzare.
La sfârşitul lui 2010 valoarea activelor disponibile pentru vânzare era de şapte ori mai mică.
Suma reprezentând echivalentul a 50 mil. euro indică amploarea pierderilor provocate de criză în portofoliul BCR Leasing, divizia de specialitate a grupului.
Dincolo de reposedarea de autovehicule, BCR a ajuns să se numere şi printre firmele deţinătoare de vehicule feroviare.
În contextul unei pieţe secundare inundate de oferte din partea tuturor companiilor de leasing, BCR încearcă să vândă luna aceasta un pachet de 138 de autovehicule pentru care oferă reduceri între 100 şi 5.900 de euro, activele respective putând fi cumpărate cu plata cash, în leasing sau pe credit.
În total, compania are la vânzare în prezent 290 de maşini. Dar în portofoliul BCR Leasing se află şi alte tipuri de active, de la centrale telefonice la laptopuri.
Anul trecut, valoarea bunurilor finanţate de BCR Leasing s-a ridicat la 77 mil. euro, în creştere cu 480% faţă de 2010 - un an dedicat restructurării companiei şi refacerii modelului de business. Cota de piaţă a sărit astfel de la 1,8%, la 7,6% la sfârşitul lui 2011. Pentru anul acesta compania are drept ţintă să ajungă la o cotă de 10%, în paralel cu continuarea acţiunilor de îmbunătăţire a calităţii portofoliului.
Săptămâna viitoare AGA de la BCR Leasing urmează să decidă înjumătăţirea capitalului social, până la 50,2 mil. lei, pentru acoperirea parţială a pierderilor acumulate în ultimii ani.
BCR deţinea la sfârşitul anului trecut 99,87% din acţiunile BCR Leasing. Pierderile din leasing s-au numărat printre cauzele pentru care banca a raportat pe anul trecut un profit n