Campania iniţiată de un grup de bloggeri a reuşit să crească cu un sfert numărul de vizitatori la Muzeul Farmaciei. Clădirea, care urma să fie retrocedată, va fi cumpărată de Ministerul Culturii.
Un grup de bloggeri clujeni a iniţiat, în octombrie 2011, o campanie prin care vrea să salveze Muzeul Farmaciei, aflat în centrul municipiului. Acţiunea are ca scop cointeresarea autorităţilor locale, care ar urma să cumpere clădirea muzeului, care a fost retrocedată moştenitorilor legitimi, familia Hintz. Bloggerii au demonstrat că muzeul este important pentru clujeni, reuşind, în circa 6 luni, prin campania demarată, să crească cu 25% numărul de vizitatori. Cel puţin la nivel declarativ se pare că acţiunea a avut succes. Astfel, reprezentanţii Ministerului Culturii au declarat că vor să cumpere clădirea şi au început discuţiile cu moştenitorii. La rândul său, preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Alin Tişe, spune că trebuie găsite pârghiile legale în aşa fel încât acel imobil, cunoscut şi sub numele de Casa Hintz, să devină proprietatea statului.
Argumentele bloggerilor
Iniţiatorul campaniei „Salvaţi Muzeul", bloggerul Andrei Aroneţ, spune că, de mai bine de zece ani, atunci când are musafiri, îi duce la Casa Hintz. Vâzând că aceştia au fost de acord cu el în legătură cu faptul că muzeul este un loc special, pe care Clujul nu ar trebui să-l piardă, Aroneţ, alături de alţi bloggeri, a iniţiat o campanie online de promovare a muzeului.
Bloggerii cred că mutarea colecţiei de istorie a farmaciei într-un alt imobil ar ştirbi originalitatea ce face din acest muzeu un obiectiv unic în ţară. Clădirea în care se află muzeul este prima farmacie a Clujului, ce păstrează, în vitrine, leacuri de altădată (praf de mumie, praf de nestemate), reţete din secolul al XVIII-lea şi cea mai valoroasă colecţie de instrumente farmaceutice din ţară.