RHS Company şi-a reluat colaborarea cu toţi partenerii după o perioadă de trei săptămâni în care operaţiunile distribuitorului IT au fost blocate în urma unei decizii a ANAF de poprire a conturilor companiei, motivată de suspiciuni de fraudă de 97 milioane de lei prin neplata TVA.
"Măsurile asigurătorii au fost dispuse de ANAF pentru efectuarea unor controale, concluziile acestora fiind contestate în instanţă de RHS. Procedura de insolvenţă iniţiată la cererea companiei a intrat în aplicare miercuri 4 aprilie prin emiterea certificatului de grefă. În consecinţă, toate restricţiile aplicate conturilor şi operaţiunilor financiare ale RHS au fost ridicate, compania reluându-şi în totalitate funcţiile în industria distribuţiei de componente, accesorii şi sisteme IT", potrivit RHS.
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a trimis la 9 martie o decizie de instituire a unor măsuri asigurătorii în urma unor verificări prin care s-a constatat că RHS Company şi Romsoft au achiziţionat prin intermediul Star Soft şi Nord Star Soft servicii de furnizare de date, prelucrare de informaţii pentru monitorizarea GPS a autovechiculelor în sumă de 550 milioane de lei (130 milioane de euro) de la o firmă "fantomă", Twin Impex SRL. TVA aferentă acestor facturi şi dedusă fiscal este de 97 milioane de lei. RHS a contestat la Judecătoria Sector 3 măsura asigurătorie instituită de ANAF, se spunea într-un comunicat al casei de avocatură Borza şi Asociaţii dat publicităţii la 2 aprilie.
"A fost un moment dificil nu doar pentru noi, ci pentru întreaga piaţă de IT, care ar fi putut fi puternic destabilizată de întreruperea fluxului de distribuţie, însă am reuşit să găsim în timp util cea mai bună soluţie pentru reluarea activităţii. Mă refer la procesul de insolvenţă, care în cazul nostru are doar conotaţii pozitive pentru că ne-a oferit singura cale de a ne reactiva